Thursday, May 20, 2010

Bahtera Kehidupan...




1 bahtera

1 nakhoda

1 arah
No WORDS... i'm speechless.. i'm voiceless... or perhaps, i am weak in vocabulary to express what is inside my mind...
its about the jouney of life...
my student life is just ended
now i have to learn by heart, by mind
searching the answer either by asking people or myself
di dalam GEMS, aku diajar untuk merenung jauh
aku diajar untuk merealisasikan impian
aku diasuh utk berdikari menyelesaikan masalah sendiri
although aku ni hampeh, haprak, ntah ape2, crazy, clumsy, lazy, silly whatsoeva
aku perlu lebih belajar
lipatgandakan usaha untuk menjadi wanita mithali untuk bakal keluarga baru aku
aku x mampu memegang tanggungjawab sendiri tatkala aku memikirkannya
aku perhati sekeliling rumah
aku perhati mama ngn kerja rumah n mendidik aboy, shazmin
aku perhati kak lin dgn baby 3bulan dia, azryl daniel
aku perhati kak ain, nak amik lesen keta sambil kerja
aku perhati diri aku...
yang masih terkapai2 xtau mana arah nk tuju
jalan dah mula bercabang
aku terhenti di tengah
xmampu lagi melangkah
aku xmampu mengadu
sebab aku sendiri pun x faham ape yang aku mahu
di dalam hati yang tenang ni, ada secebis kekusutan
aku x mampu mengatakan ya mahupun tidak
ombak yang berhempas pulas ni
aku perlu menanti sehingga ia reda
di sebalik kegembiraan pulang kerumah
aku takut
aku gelisah
aku risau
bgaimana nasib aku pada kehidupan br nnt
sebuah pokok
perlukan udara, cahaya, serta air
udara untuk dihirup
cahaya untuk mendapatkan makan
dan air untuk kesegaran dan kesuburan
dalam konteks tersirat yang aku faham
pokok boleh diibaratkan sbg sekeping hati
air bg pokok diibaratkan sebagai ilmu yang terpendam dalam dada
cahaya pula diibaratkan seperti teladan dan tunjuk ajar yang baik
udara pula merupakan ketenangan dalam hati
oleh itu
bg memiliki hati yang sihat
harus ada elemen seperti yang disenaraikan di atas
aku hny manusia
mesti berusaha sedaya upaya
kemudian berharap pada takdir
aku x boleh selalu berfikir
kerana itu lebih menyakitkan
apabile kita tidak memulakan sebarang penyelesaian

aku perlukan lebih penyucian jiwa
aku perlu jd lebih baik dr semalam
aku x harus begini
please...
Azrin, change yourself for the sake of better future

No comments:

Moments of Life

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails