Thursday, August 6, 2009

Bahasa Ibundaku

Hanya Bahasa Melayu sahaja dibenarkan untuk menjawab soalan-soalan di bawah. Sangat keliru untuk menjawab menjawab. Namun, hendak jawab juga. hee~

Setelah Sekian Lama.. Syaheda Badrina menanda saya... kui3.. Mintak Ampun..~

1. Bekas kekasih saya adalah :
Tupperware, bekas plastik yang kedap udara

2. Saya sedang mendengar :
Maka Apa- Merah Jambu

3. Mungkin saya patut:
Tido.. dah kul 4 pagi ni... nape perlu berjaga? berjaga-jaga??

4. Saya suka :
baca komik sin chan dan lawak kampus... Aditas adalah watak kegemaran...

5.Sahabat-sahabat baik saya :
Sumenya saya sayang

6.Saya tak faham :
Bahasa Tamil

7.Saya kehilangan :
tempat bermanja buat masa sekarang... dah sume orang tdo.. nak manj2 dengan siape... huu~

8.Ramai yang berkata :
saya sombong... hahaha... in a positive way.. oopps... saya hanya mengambil berat dan prihatin terhadap orang-orang yang saya utamakan dalam hidup saya...suatu Perkenalan itu mengambil masa...

9.Makna nama saya :
Saya sendiri pun kurang pasti... bagaimana pula dengan anda?

10.Cinta itu adalah:
satu anugerah yang boleh mengundang bala sekiranya tidak dilaksanakan dengan betul dari segi fitrahnya.... wah~

11.Di suatu tempat, seseorang sedang :
keseorangan... dah ayat pun seorang.. haish~

12.Saya akan cuba :
memperoleh ape yang selayaknya untuk saya...

13.Ayat SELAMANYA membawa maksud :
Abadi hingga ke hari kiamat... tiada yang lebih kekal lebih daripadanya

14.Telefon bimbit saya :
berfungsi sebagai jam kunci serta teknologi utk melepaskan kerinduan...

15.Bila saya terjaga dari tidur :
saya akan mencari-cari wajah teman sebilik saya... ini memang pasti..!

16.Saya paling meluat apabila :
Orang yang menipu tapi tidak mahu mengaku bersalah walaupun rahsia sudah terbongkar

17.Pesta/Parti adalah :
mesti ada makanan dan minuman...

18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
Semua anak-anak haiwan ni comel belaka...

19.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
Sewaktu saya mula belajar di SBP

20.Hari ini :
cuti kuarantin H1N1 yang terakhir

21.Malam ini saya akan :
bersembang dengan teman serumah setelah pulang ke kampus

22.Esok pula saya akan :
makan itu sudah pasti

.23.Saya betul-betul inginkan :
ketenangan dan kepastian...

24.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
Syukur, masih belum buta dan tidak cacat... dapat jugak tengok cermin~

25.Pusat membeli-belah atau arked permainan :
Arked permainan... penat tapi puas

26.Makanan Barat atau Jepun :
Barat

27.Bilik yang terang atau gelap :
Samar-samar

! 28.Makanan segera adalah :
Makanan yang mudah menggemukkan...dan juga memboroikan..kaum lelaki jangan mudah perasan anda susah untuk gemuk ye... saya cemburu ni~!!

29.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
Nunite... oopps... selamat malam.. kononnya mahu tidur, tapi tengah menaip Tag ni.. adoi~

30.Siapa yang anda nak Tag?
Tiada siapa.. kesian kat orang lain

2 comments:

futbolmaster said...

samar2? hmmm....hahaha

rebitputih said...

ooopss... hihihi^^

Moments of Life

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails