Saturday, August 22, 2009

Green Day for Us

For My Dearest Roomate
Tabahkan hati... kuatkan semangat...
Awak seorang yang sangat kuat menempuh cabaran
Air mata yang gugur jangan dianggap sebagai lemah
Walhal itulah sebenarnya menjadi tugu kekuatan awak

Nak citer sket pasal rummate.. walaupun byk benda saya tpksa simpan... Ok...Nurulhamiza Hudzairi nama diberi... susah betul nak cari kawan yang betul2 kawan skrg...

Masa saya susah, mostly sebab perasaan yang sedih... Miza selalu bagi kata-kata semangat... kalo nak citer satu per satu punya kisah, mmg sampai Raya x habis kot...Sbgai kawan yang dah pernah byk alami susah senang bersama, for sure, la kita xnk tgk kawan kita menderita... Bile kita letak kaki kita dalam kasut seseorang, dah tentu trang tang tang kita dapat rasa, kita sendiri nak back off dari Api Menyala2 tu...sket2 nak meletup... aduhai...

Miza ni.. banyak sangat bersabar... kalau saya, saya x tahan... even, saya sendiri x tahan dgn orang yang selalu cakap lepas, ikut sedap mulut... kalau sedapnya sehingga menjilat jari xpe... ini.. sakitnya sampai menusuk duri... adoi... kadang2... kita sendiri x sedar, kita dah sakitkan hati orang lain... hanya kerana sedikit ketidakpuashatian, itu...maka, tercipta la bencana alam yang xdpt diduga SKALA RICHTER nye.. hurmm~

Hati saya sedih la rumet... saya byk kali risau pasal awak... awak sendiri pun tahu dan saya tahu, awak wat keputusan yang betul... tp sampai bile awak nak merana lagi??

Term Just Go On With the Time Flow kadang2 xleh pakai... We must make decision... when we reach at the crossroad...

Nampak x betapa susahnya orang yang berdiri kat tgh2 tu mencari jalan yang mana satu? Saya memang cukup x puas hati la jugak dgn principle GoWith the Flow nih... kenapa mesti ikut arus kalau kita sendiri dah tau arus tu menyeksa kita? Oh.. sbb nak melawan arus lagi rasa sakit ke? mcm tu?
Saya x marah sesiapa pun.. terpulangla orang nak berpegang kat falsafah yang mana satu.. But once dah decide nak pilih jalan mana... x Usah la nak rasa REGRET ok? hahaha... terpelangkung kat muka sendiri... pernah rasa regret kan? bile rasa regret, jgn sesekali ikut term GO WITH THE FLOW to... DO SOMETHING to make your life beautiful... ~yosh~!


Saya sangat sayang rumet saya... takde ape yang saya mahukan selain melihat dia bahagia oleh orang yang boleh membahagiakan dia.. Susah sungguh nak meng"judge" hati budi lelaki...
Why people say men's life begin at 40?

Jawapan nya... Lelaki pada usia itu baru mencapai tahap kematangan yang sebenarnya... br dia nampak destinasi serta meramal dgn waras tentang kehidupan dia... Dia juga telah berjaya menaa'kul apa yang dia mahukan dalam hidup.. bukan sebab dia nak kawen lain ye...Jarang sungguh lelaki pada usia 22-23 tahun ni berjaya describe ape yang dia mahukan dalam hidup, mcm mana destinasi serta matlamat dia, future plan dia.. (macam sama je sume ni... hihi.. nmpk sama, tp x serupa) hee~

Unlike woman... they prefer menjadi dependant kat lelaki.. Lelaki yang kononya berjaya menunjukkan kematangan, kestabilan, keungggulan, kepandaian skill hidup ni.. selalu jadi hot stuff la.. Muka x hensem pun diorang leh kata hensem... Saya admit, sbgai kaum Hawa yang zahirnya cepat matang drp kaum Adam.. saya harus menyedari tanggungjawab yang dipikul oleh seorang perempuan tidaklah seberat lelaki... proses kematangan lelaki jauh berbeza berbanding perempuan yang akalnya sangat terbatas... walaupun telah complete kematangan mereka...

sungguhpun dengan adanya kelemahan ini.. dah terbukti lelaki-perempuan saling melengkapi... Cabaran kepada percanggahan itu sume terletak kat fikrah masing-masing.. mampu kah kita nak tolerate dgn pasangan kita? ding-dong... ~

That's all for today.. I guess.. SELAMAT BERPUASA.. moga segala amalan kita diterima ALLAH dan AIM for LAilAtulQadR... =) insya-allah... amin...~

No comments:

Moments of Life

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails