Saturday, November 21, 2009

Tinta Hati antara Seorang Perempuan dan juga Lelaki..

Situasi Lelaki 1:
Sedang aku bermain gitar, mencipta alunan lagu di kala malam bulan perindu... ( poyo2 tambah perisa sket) bunyi sms kedengaran... gf aku rupanya... xpe, biarla dulu... tgh masyuk ilham ni... tgh2 'high' tu, dia boleh majuk pulak

Dilema Lelaki 1: ini la perempuan, majuk3 je tau!

Situasi Lelaki 2:
Merajuk, alamak... cmne nak pujuk ni... tgu jap, cr ayat nak pujuk
boleh pulak dia gaduh2, geram2 sampai nangis
Dilema Lelaki 2: Inilah perempuan, nangis3 je keje!
haiyo.. berat benar tanggungjawab menjadi lelaki... saya tidak la serba tau tentang pena hati seorang lelaki... ape yang saya faham, dan tafsirkan sifat lelaki adalah berdasarkan reaksi serta lirikan mata dr lelaki itu sendiri... benda2 ni mmg common la sekarang... so ape yang saya nak perkatakan disini adalah...~~
Kami, selaku kaum Hawa, sedar... kami diibaratkan seperti tulang rusuk Kaum Adam.. Mengapa? kerana tulang rusuk itu bengkok... tulang rusuk kiri pula kukuh terletak melindungi jantung kaum Adam...ape yang dpt saya taakul kan dr sini adalah.. kaum wanita ini diibaratkan sedemikian kerana wanita ni banyak memainkn peranan penting dalam hidup lelaki... tanpa adanya rusuk kiri itu, bayangkan ape yang terjadi pada jantung? lemahkan?
Adapun rusuk itu sebagai satu-satunya tulang yang bengkok kerana perempuan sangat sukar untuk dibentuk... bukan senang utk mendidik kaum wanita ni, wahai saudara sekalian... bila mereka wat kesalahan..dimarah nanges, dibiar pula x manis... nak wat cmne tu eh?
Tinta hati Seorang wanita
Duhai kaum Adam... kami sedar kami diciptakan dengan nisbah nafsu 9 kepada 1 akal berbanding dengan kamu.. kami tidak dilahirkan sebagai pemimpin, bahkan kami la yang meminta untuk dipimpin oleh kamu.. jangan lah kerana lumrah ni, kamu jadikan sebagai alasan bagi kamu untuk menstereotype kan sifat kami sungguhpun mustahil bagi kami untuk bertindak rasional sepanjang waktu...
Sekiranya ada kitaran waktu untuk kami bersifat menjengkelkan bagi kamu, pinta kami, nasihatlah kami dengan sedaya yang kamu mampu.. Sebagaimana kamu merasakan berat untuk menjaga dan mendidik kami, kami jugalah yang merasakan keperitan untuk melahirkan Kaum kamu yang tidak pernah kamu rasakan sekali dlm sepanjang hayatmu...
*******************************************
Cukup2 la dgn luahan ni.. sekarang nak highlight situasi lain pulak...saya perhatikan sendiri, seorang wanita yang sentiasa bersabar dengan baran ''suaminya''... banyak kisah kot.. infront of people she smiles.. but i cant feel the hidden tears deep inside her heart..(sayu...~~)
Bila saya tengok kes tu... saya agak terkejut, ape yang menyebabkan perempuan itu still maintain... sebab sayangkah? ataupun they just have made the journey so far and dont want it to end halfway? terpulang pada tuan punya hati yang merasa, tp bila saya tgk, saya rasa saya sakit...saya sendiri x sanggup untuk menghadapi ujian sebegitu...
Lain pula seperti dilemma diatas.. sengaja nak menangkan orang lelaki.. perempuan mmg stereotype merajuk dan menangis... you allz just have to bear with it.. *wink-wink*~
hihi..
p/s: i really want to convert this blog into English.. aiyo... but my fingers just cant stop writing... I have to let everything inside my heart and mind go... (^_^)Y

No comments:

Moments of Life

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails