Wednesday, September 16, 2009

Bile Hari Raya, dapat Cuti Raya, buwat Kuih Raya, Lalu Lebuhraya, x dapat duit Raya..~

Di blog ini saya ingin mengambil kesempatan utk mengucapkan selamat hari raya aidilfitri buat sahabat2 handai yang dah lama x ketemuan, sahabat2 yang kian 'jauh' (pasal apa pun x sure)hikhik2... perenggan terakhir baru citer detail sket..


chewah... seronok2 bile teringat malam2 wat kueh raya... selalunya, jarang la saya dapat peluang wat kueh.. selalu dpt keje cuci tray, susun kueh dalam balang pastu kemas dapur je.. TUKANG CUCI la senang citer... x cukup ilmu lagi nak masak benda power2.. hohoho...

Amik masa sket nak belajar masak,... almaklumlah... nmpk macam senang.. tgk buku,dah copy paste pun stil xdpt result rasa yang power... cmne tu? Choc Chip cookies je yang reti wat sampai skrg...~~ Resipi Martha Stewart (Soft and Chewy Chocolate Chips)... HOT~!!


Saya insan yang mempunyai kelemahan, sedikit sebanyak x pernah lepas drp melakukan kesalahan... Dan perlu diingatkan juga... Saya akui, lain orang lain cara, lain penerimaan, lain pemikiran lain juga tahap kewarasan... bukan mudah utk mengawal kemarahan... Sape yang xpernah marah tu bukan manusia la sebenarnya...

Pernah juga saya marah dgn kawan, kawan juga pernah marah kat saya...orang yang kita pernah kenal..standard la tu... dengan kewarasan akal setiap manusia yang sememangnya sebaik2 makhluk (hoho.. ini ayat yang kuar dr saya??).. 99% admit sifat marah boleh "membunuh"
betul... Bukan bunuh2 hilang nyawa je... singkatkan nyawa sendiri jugak sebab bile dah mula berdendam, hati jadi x tenteram...

Sebab tu la ada pendapat mengatakan, orang yang paling kuat bukan lah orang yang paling kuat tubuh badan, ttp paling pandai mengawal kemarahan...

Oleh yang demikian.. sesiapa yang ada baca blog saya ni.. biar secara terang2 atau diam2.. Sejujurnyaa saya ingin memintak maaf... jangan ada dendam dalam hati.. jangan simpan bara kesumat dalam dada.. kelak akan memakan jiwa...

If I ever committed any mistakes, yang sangat2 berat.. Yang dah lama, tp mebi terlepas pandang...Boleh2 je kita bawak bincang.. settle elok2...yang paling penting... niat mmg untuk berbaik2 semula.. bukan untuk menuduh salah siapa..

///I shall begin to appologize to everybody, seeking for fogiveness for all mistakes I've done.. ///

Salam Aidilfitri buat sume muslimin dan muslimat..... =D

No comments:

Moments of Life

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails